Opiekunka - Sheryl Browne

 Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z kolejną przeczytaną książką :) Jest nią "Opiekunka" autorstwa Sheryl Browne. 



Gatunek: kryminał, sensacja, thriller
Liczba stron: 400 

"Gdy zło zagości w Waszym domu…
Ta opiekunka Was przerazi!
Thriller, od którego nie będziesz mógł się oderwać!
Melissa i Mark Cainowie są szczęśliwi, że znaleźli Jade, opiekunkę, która ma doskonały kontakt z małymi dziećmi. Jade ma za sobą dramatyczne przeżycia – widziała, jak jej dom spłonął. Dlatego tym bardziej potrzebuje wokół siebie kochającej rodziny. Przygarnięcie jej pod dach wydaje się w tej sytuacji znakomitym rozwiązaniem. Mark pracuje jako oficer policji i całymi dniami nie ma go w domu, a Melissa zmaga się z prowadzeniem własnej firmy. Rodzina staje się coraz bardziej zależna od opiekunki, która z ochotą pomaga domownikom. Kiedy Melissa zaczyna popadać w depresję, Jade przejmuje większość obowiązków. Wkrótce Mark zauważa zmianę atmosfery w domu. Zaczyna przyglądać się bliżej idealnej z pozoru opiekunce i to, co odkrywa, wstrząsa nim do głębi. Zaczyna się domyślać, o co może jej tak naprawdę chodzić…"


To moja pierwsza przeczytana książka tej autorki. Książka opowiada o dziewczynie, która "przypadkiem" pojawiła się w życiu Mel i Marka. My jako czytelnicy od początku wiemy, że jest ona chora psychicznie i wydaje jej się, że Mark jest jej od czasu gdy okazał jej zainteresowanie po pożarze, gdy była jeszcze dzieckiem. Książka jest bardzo przewidywalna, to prawda. Nie ma żadnego elementu zaskoczenia. Wiemy dokładnie jakie plany ma Jade i jedynie możemy domyślać się kiedy bohaterowie się zorientują. Nie przychodzi im to łatwo, co czasem mnie irytowało ;) dopiero gdy życie wywraca im się do góry nogami powoli dociera do nich kogo przygarnęli pod swój dach. Oprócz głównego wątku w książce mamy też opisane jak działają psychotropy oraz jak działa psychika osoby chorej na umyśle. Sam wątek psychologiczny przypomina mi książkę "Zbyt Blisko" z tym, że fabuła książki się różni. Ocenę książki "Zbyt Blisko" znajdziecie Tutaj.

7/10 


Inne książki na blogu: 
- Gra Anioła - Carlos Ruiz Zafon

Komentarze

  1. Brzmi nieźle :) sama mam dziecko i już po samym opisie książki chyba nigdy nie zatrudnię opiekunki :D :D :D
    Zapraszam do mnie www.matkapatka.pl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo przeszło mi na myśl, jak czytałam tą książkę :D

      Usuń
  2. Ciekawa książka . Lubię takie thrillery napewno kiedys sięgnę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narazie mam stos książkę którego czekają na przeczytanie

      Usuń
  3. Opis wydaje się bardzo ciekawy. Jestem ciekawa, czy też bym się irytowała tą niewiedzą bohaterów. Często podczas oglądania filmów denerwuje się, że przed nami są już odkryte niektóre wątki i wszystko jest takie oczywiste, a bohaterowie długo nic nie dostrzegają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo jest w tej książce :D Bohaterowie zamiast porozmawiać ze sobą i wytłumaczyć dziwne sytuacje to sięgają rad opiekunki.

      Usuń
  4. Mam w planach, ta książka chodzi za mną od czasu swojej premiery ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam zbytnio za takimi książkami, ale na pewno wielu osobą się spodoba :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i mnie nie porwała. Taki w miarę w porządku średniaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię thrillery, ale akurat ta książka nie zaciekawiła mnie, bo wydaje się mało zaskakująca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kryminały i thrillery, ale nie lubię gdy książka jest przewidywalna. Wolę sama przy niej myśleć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że jest przewidywana. Lubię być czasem zaskoczona w książce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. YtranmoYna-gi Rachel Morris download
    neuvicorra

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz