Gra Anioła - Carlos Ruiz Zafon

 Witajcie ;) Dzisiaj przychodzę do Was z drugą częścią książki z serii "Cmentarz książek zapomnianych". Pierwszą z nich była książka "Cień Wiatru" - KLIK



Cykl: Cmentarz książek zapomnianych (tom 2) 
Gatunek: Literatura piękna
Liczba stron: 608 

"W mrocznej, niebezpiecznej i niespokojnej Barcelonie lat dwudziestych młody pisarz, żyjący obsesyjną i niemożliwą miłością, otrzymuje od tajemniczego wydawcy ofertę napisania książki, jakiej jeszcze nie było, w zamian za fortunę i, być może, coś więcej.

Z niezwykłą precyzją powieściopisarską i w charakterystycznym dlań, oszałamiającym stylu, autor "Cienia wiatru" ponownie przenosi nas do Barcelony Cmentarza Zapomnianych Książek, by obdarować niezwykłą intrygą, romansem i tragedią poprzez labirynt tajemnic, gdzie czar książek, namiętności i przyjaźni splatają się w mistrzowskiej opowieści."


Czytam książki tego cyklu chronologicznie, chociaż wiem, że można je czytać w dowolnej kolejności. "Cień Wiatru" był moją pierwszą książką Carlosa, "Gra Anioła" jest drugą. Początek o dziwo bardzo fajny i już wciągający (nie to co w poprzedniej książce), później zrobiło się lekko nudno, ale nie na tyle, by zniechęcić się do czytania. Historia troszkę przypomina mi właśnie "Cień Wiatru", gdzie też był pisarz, jakaś zła i nieczysta siła wyższa, dużo śmierci, ale też miłości. Tu miałam właśnie podobne odczucie, coś jakbym już to czytała, tylko są inni bohaterowie i zmieniona lekko fabuła. Nie mniej jednak książka potrafiła mnie zaskoczyć. Twierdzę po swoim doświadczeniu, że jednak lepiej zacząć czytać chronologicznie, ponieważ przewijają się bohaterowie z Cienia Wiatru i dzięki przeczytaniu poprzedniej części mogłam sobie bardziej to wyobrazić. Autor pisał w swoim stylu, nie zabrakło spisków, morderstw, mądrych powiedzeń i cytatów, chociaż było ich mniej niż w poprzedniej części. Nie jestem w stanie porzucić właśnie poprzedniczki, by ocenić tą książkę, ponieważ wszystko się ze sobą łączy. Jedyna różnica to taka, że mamy Barcelonę z perspektywy innej osoby.

Teraz czas na fabułę. Historia człowieka, który marzy o tym, by zostać pisarzem. Bohater miał bardzo trudne dzieciństwo. Nagle, gdy pisze i nie jest zadowolony z tego, że zobowiązał się kontraktem, przez który nie wydaje książek w swoim imieniu i nie może nic zrobić na boku, pojawia się propozycja od nieznajomego człowieka. Gdy bohater jest gotowy podjąć się wyzwania i zacząć pisać dla tego człowieka, nie spostrzega, że podpisał kontrakt z diabłem. Człowiek, który umierał na raka stał się nagle zdrowy i do tego bogaty. Nie spostrzegł jednak tego od razu. Z upływem czasu wszyscy jego wrogowie giną w niewyjaśnionych okolicznościach, a on sam jest głównym podejrzanym. Okazuje się, że człowiek dla którego pracuje tak naprawdę nie istnieje. Bohater sam zaczyna walczyć o swoje życie, gdyż wokół jest pełno ludzi chcących go uśmiercić. Koniec jest bardzo wzruszający, ponieważ dostaje to co tamten człowiek mu zabrał - miłość swojego życia. Jest jednak jeden minus tej historii. Nasz bohater przez podpisanie kontraktu stał się nieśmiertelny, przez co będzie musiał zmierzyć się z wielkim bólem.


Przykładowe cytaty z książki:

"Poezję pisze się łzami, powieść krwią, a historię rozczarowaniem."

"Nie ufam tym, którzy są przekonani, że mają wielu przyjaciół. To znak, iż nie znają ludzi."

"Milczenie jest potrzebne tylko wtedy, kiedy nie ma się nic ważnego do powiedzenia. Milczenie sprawia, że nawet głupcy przez chwilę stają się mędrcami."

"Książki mają duszę, duszę tych, którzy je piszą, tych, którzy je czytają i którzy o nich marzą."

"Czasami w trudnych sytuacjach, można pomylić współczucie z miłością"


Inne książki na blogu:

Człowiek Nietoperz - Jo Nesbo
Mądre bajki - Greg
Sufrażystki - Lucy Ribchester

Komentarze

  1. Ani jednej, ani drugiej książki nie znam, ale cytaty wydają się bardzo interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja siostra bardzo lubi tego autora. Ja jakoś nigdy nie sięgnęłam po jego książki. Cytaty rzeczywiście ciekawią i sprawiają, że chce się dowiedzieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale trzeba być naprawdę fanem takich klimatów ;) Ja przeczytałam, ponieważ czytam wszystko to co mi wpadnie w ręce :D

      Usuń
  3. Z ciekawości chętnie przeczytałabym książkę pt. "Gra anioła" :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się tytuł książki. Lubię z Aniołami :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety szkoda, że nie ma w fabule nic o aniołach :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię książki tego autora, czytałam obie i jestem nadal nimi zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. That sounds an interesting book :)


    Saw your blog and thought if you would like to follow each other? Follow me and I'll follow back asap. Let me know what you think. I'd love to hear something from you! :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  7. zainteresowalas mnie ta fabula... czytajac poczatek, myslalam, ze to kolejna, nudna biografia jakiegos tam goscia... jednak szczypta 'sil nadprzyrodzonych' i drugiego swiata jest super wpleciona ;) super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest właśnie w tym najlepsze <3 że ta książka nie jest taka zwyczajna. Bo gdyby była to tylko biografia to nie wiem czy bym po nią sięgnęła.

      Usuń
  8. Czytałam tylko Cień wiatru, niezwykła książka. Chociż minęło kilka lat nadal ją doskonale pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w takim razie tą :) Też zapada w pamięć :)

      Usuń

Prześlij komentarz