Zbyt blisko - Natalie Daniels

 Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z kolejną przeczytaną przeze mnie książką :) 



Gatunek: kryminał, sensacja, thriller
Liczba stron: 352 

"Connie i Ness poznały się w parku, w którym bawiły się ich dzieci. Okazało się, że są sąsiadkami, i wkrótce stały się nierozłączne.
Kiedy rozpadło się małżeństwo Ness, Connie wspierała ją w trudnych chwilach, lecz to, co było zażyłą przyjaźnią, niepostrzeżenie przemieniło się w rodzaj obsesji. Przyjaciółka staje się obecna zawsze i wszędzie, a Connie nie ma nawet skrawka prywatnej przestrzeni ani czasu dla męża i dzieci. To staje się nie do zniesienia…
Gdy w szpitalu psychiatrycznym Connie odzyskuje świadomość, dowiaduje się, że popełniła straszliwą zbrodnię. Ale ona nic nie pamięta - cierpi na amnezję dysocjacyjną. Jednak z pomocą psychiatry mozolnie dociera do prawdy…
Ta pełna napięcia i szalonych zwrotów akcji opowieść o przyjaźni i zdradzie zachwyci czytelniczki "Sióstr" Claire Douglas i "Tej dziewczyny" Michelle Frances."


Książka autorstwa Natalie Daniels pod tytułem "Zbyt Blisko" opowiada o przyjaźni, która zbyt szybko zmienia się w coś niebezpiecznego. Możemy śledzić historię dwóch przyjaciółek, które stają się nierozłączne. Wszystko nagle się zmienia i kiedyś przyjaciółki stają się swoimi wrogami. W między czasie ma miejsce straszna historia, o której winna nie pamięta. Czemu? Ponieważ jej psychika wyparła wszystko to co złe, a ona sama nie wie, dlaczego znajduje się w nieznanym miejscu. W odszukaniu prawdy pomaga jej psychoterapeutka, która niebezpiecznie zmienia stosunek zawodowy na prywatny. 

Szczerze to miałam co do tej książki wielkie oczekiwania. Początek był nudny, ciągnął się, nie wiadomo o co tak naprawdę chodziło. Myślałam, że będzie to lepiej rozbudowane, a tak naprawdę wiedziałam już od samego początku, co mniej więcej może się zdarzyć, ponieważ książka jest bardzo przewidywalna, chociaż zdarzały się momenty, gdzie faktycznie zaskoczyła. Jakbym miała ocenić fabułę to wyszło słabo.. Ale jest to thriller psychologiczny, tak więc ma on drugie dno, a jest nim ludzka psychika, która potrafi szwankować. Jest precyzyjnie opisane co się dzieje w ludzkiej psychice podczas brania antydepresantów oraz jak można łatwo zniszczyć człowieka. Książkę czytało się nawet dobrze, były rozdziały gdzie nie mogłam przestać czytać, ponieważ musiałam się dowiedzieć co dalej. Zakończenie jest otwarte, czyli nie ma zdefiniowanego końca i to tylko od nas samych zależy (naszej wyobraźni), jak ta książka mogła się skończyć.

Moja ocena to 7/10 ponieważ zainteresował mnie motyw psychologiczny, jakbym miała oceniać samą fabułę to byłoby to 2/10 

Przykładowe cytaty z książki:
Jest to pierwsza z moich książek tutaj, gdzie nie mogę przytoczyć żadnego cytatu, ponieważ nic takiego nie było ;)


Komentarze

  1. Nie lubię gdy początek się ciągnie, zawsze mnie to zniechęca. Najlepsze książki dla mnie to takie, które wciągają od samego początku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię thrillery psychologiczne, więc bardzo prawdopodobne, że spodobałaby mi się ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko sięgam po takie książki, ale muszę przyznać, że ta mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, ze fabuła wyszła tak słabo i ze książka jest bardzo przewidywalna. Po opisie spodziewałam się czegoś ekstra a tu wyszło średnio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety :/ Jednak motyw psychologiczny naprawia tą książkę :)

      Usuń
  6. Lubie motywy psychologiczne, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytam raczej tego gatunku jednak mój brat lubi kryminały, thrillery itp :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz