Nieodnaleziona - Remigiusz Mróz

 Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z książką Remigiusza Mroza pt. Nieodnaleziona. Przeczytałam już kilka książek tego autora i każda mi się podobała. Jak jest z tą? 


Gatunek: kryminał, sensacja, thriller
Cykl: Damian Werner
Liczba stron: 400

"Pierwszy polski thriller psychologiczny na miarę największych światowych bestsellerów!

Gdybym oświadczył jej się chwilę wcześniej, nigdy by do tego nie doszło. Nie napadnięto by nas, ja nie trafiłbym do szpitala, a ona nie zniknęłaby na zawsze z mojego życia.

Dziesięć lat po zaginięciu narzeczonej, Damian Werner jest pewien, że nigdy więcej jej nie zobaczy. Pewnego dnia trafia jednak niespodziewanie na ślad ukochanej – ktoś zamieszcza jej zdjęcie na jednym z profili spotted, szukając dziewczyny.

Werner jest gotów przyjąć, że to przypadkowe podobieństwo, spotter wgrywa jednak drugie zdjęcie. Zdjęcie, które zrobił jej sam Werner na kilka dni przed zaginięciem – i którego nikomu od tamtej pory nie pokazał.

Kto szuka dziewczyny? I czy to naprawdę ona pojawiła się po dziesięciu latach?

Damian znał swoją narzeczoną od dziecka, spędzali ze sobą każdą chwilę. Szukając odpowiedzi na kolejne pytania, odkrywa jednak, że nie wiedział o niej wszystkiego..."


Książka opowiada o mężczyźnie, który 10 lat temu stracił swoją narzeczoną w koszmarnej sytuacji. Po tym czasie ciągle o niej pamięta, gdy powoli układa swoje życie pojawia się zdjęcie na którym widzi swoją Ewę. Dramatyczne przeżycia powracają, a Damian przysięga, że nie pozwoli znowu odejść swojej ukochanej. Nie spodziewa się jednak, że to wszystko jest grą i że finał będzie dla niego nieprzyjemny w skutkach. 

Nie sądziłam, że ta książka będzie aż tak dobra! Już od samego początku czytało mi się ją lekko, nie czułam się zmuszona w jakikolwiek sposób do czytania. Szybko wkręciłam się w akcję. Nie chciałam jej wgl odkładać i gdyby nie to, że cierpiałam na brak czasu to z pewnością pochłonęłabym ją w jeden wieczór. Książka nie miała nudnych momentów, wszystko było precyzyjnie rozłożone. Rozdziały odpowiedniej długości i przy okazji dobrze rozpoczynane i kończone. Nie przeszkadzało nawet zmienianie bohatera opowiadającego historię, ponieważ wszystko się uzupełniało. Książka oprócz swojej jakby historii ma coś jeszcze - poruszony temat przemocy domowej. Wszystko opisane bardzo szczegółowo i pokazane jak psychika działa w takich przypadkach.

Co do fabuły - nie spodziewałam się takiego zakończenia! Już podczas czytania miałam w głowie, że Kassandra z Wernerem będą ze sobą i razem zaczną nowe życie z dala od przeszłości, no cóż liczyłam na mały Happy End. Później uwierzyłam autorowi, że Kas to Ewa. Wszystko tak idealnie się układało i znów liczyłam na szczęśliwy koniec. Jednak książka trzymała w napięciu do samego końca, a ja poczułam się tak jak główny bohater - nie wiedziałam co myśleć, w co wierzyć, a także miałam wrażenie, że kilka rzeczy zostało niedopowiedzianych i tylko w mojej głowie mogłam jakość je poskładać.

Na plus także osadzenie akcji w mojej małej miejscowości Jarocin oraz jego okolicach, przez co czułam się jakbym uczestniczyła w tych wydarzeniach, ponieważ mogłam realnie wyobrazić sobie akcję :)

Nie zawiodłam się jeszcze jak dotąd na żadnej książce Mroza. Chyba to prawda, że jego twórczość albo się kocha, albo nienawidzi :) Ja jestem w tej pierwszej części.

9/10

Przykładowe cytaty z książki: 

"najgłośniejszym krzykiem jest milczenie"

"Nadzieja jest matką głupich i zdradliwą kochanką zakochanych."

"Muzyka rzeźbi rzeczywistość."


Inne książki na blogu: 

Gra Anioła - Carlos Ruiz Zafon
Ślepy Archeolog - Marta Guzowska
Człowiek Nietoperz - Jo Nesbo

Komentarze

  1. Ja mam za sobą tylko Chyłkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja połowę Chyłki i pierwszą część Forsta :D

      Usuń
  2. Wow, bardzo mnie zaintrygowała ta książka! Na pewno wkrótce przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Mrozem mi nie po drodze bo jestem zbyt wrażliwa na taką literaturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo :) Taki gatunek nie jest dla każdego :)

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, muszę to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może skuszę się przeczytać tą książkę :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja póki co muszę odpocząć od pióra pana Mroza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedyna książka Mroza jaką do tej pory czytałam, ale średnio mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój dziadek uwielbia ksiażki Mroza. Czyta jedną za drugą. Ja nie czytałam jeszcze żadnej jego ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrów dziadka! <3
      Może kiedyś i ty skusisz się i przeczytasz :)

      Usuń
  9. Ja się do Mroza nie umiem przekonać... ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wiem jaką książkę będę czytać jako następną :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz