Ślepy Archeolog - Marta Guzowska

 Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z książką pt. "Ślepy Archeolog" w wykonaniu Marty Guzowskiej :) 




Gatunek: kryminał/thriller 
Liczba stron: 400 

"Tom Mara jest błyskotliwym, pewnym siebie i odnoszącym spore sukcesy archeologiem, szefem wykopalisk na Krecie. I od lat jest niewidomy. Stracił wzrok jako osiemnastolatek podczas trzęsienia ziemi. Ma jednak doskonały słuch, węch i niezwykle wrażliwy dotyk. Wykształcił pamięć niemal absolutną – pamięta dokładnie każdy kamień, a na podstawie zapachu powietrza i kąta padania promieni słonecznych na twarz jest w stanie podać dokładną lokalizację.

I uważa, że ma rzeczywistość pod kontrolą.

Aż na terenie wykopalisk ktoś znajduje ciała polskich turystów. Chwilę później ginie pies asystentki, a Tom zaczyna dostawać esemesy z zagadkami – jeśli ich nie odgadnie, asystentka także zginie. Mara podejmuje niebezpieczną grę. Wie, że przeciwnik nie cofnie się przed niczym.

Gdy rzeczywistość zaczyna płatać figle, Tom gubi się w domysłach. Ktoś chce go wrobić w kradzieże? Postradał rozum i wszystko mu się wydaje? A może to część misternego planu, w którym stawką jest jego życie?"


W książce mamy narracje pierwszoosobową - poznajemy historię z perspektywy głównego bohatera. Tom jest niewidzącym archeologiem, poznajemy jego życie, zwyczaje, pracę oraz współpracowników. Na samym początku mamy już do czynienia z trupami, więc wydawać by się mogło, że jak to na kryminał przystało akcja będzie się rozkręcać, jednak tak nie było. Więcej w tej książce opisów związanych z archeologią i prywatą głównego bohatera niż samego czystego kryminału. Jest motyw trupa, motyw zabójcy, ale jednak brakuje kryminalnej akcji. Książka ani razu mnie nie zaskoczyła, nie pobudziła i nie sprawiła, że się w nią wciągnęłam - wręcz przeciwnie, przy niektórych momentach przysypiałam. Zakończenie - banalne, zero emocji. Rozwiązanie kto jest zabójcą też było mdłe. Książka licząca 400 stron, więc wydaje się, że jest obszerna w wydarzenia, jednak tak nie jest, ponieważ sam czas wydarzeń ma zaledwie 4 dni. Książka jest podzielona na rozdziały różnej długości (raz krótki, raz idealnej długości, a innym razem za długi). Akcja przeskakuje pomiędzy czasem przeszłym, a teraźniejszym. czyli między historią z wykopalisk, a posterunkiem policji. Fajnie jest dowiedzieć się czegoś o archeologii, ale miałam wrażenie, że jest jej tam za dużo. 

4/10


Inne książki na blogu: 
Gra Anioła - Carlos Ruiz Zafon
Człowiek Nietoperz - Jo Nesbo
Cień Wiatru - Carlos Ruiz Zafon

Komentarze

  1. Mam ta książkę dzięki Chillboxa . Ale jeszcze nie miałam czasu przeczytać . Super recenzja .

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej autorce ale żadnej jej książki jeszcze nie czytałam :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej nie zaczytuję się w tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka zbytnio nie dla mnie, ale na pewno znajdzie swoich czytelników :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. zupełnie nie mój typ ale pewnie znajdzie swoich czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie kusi mnie ta ksiażka. Twoja ocena też nie zachęca :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że książka okazała się niewypałem. Ciekawa tematyka, potencjał niewykorzystany.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł wydawał się fajny, ale widać niedopracowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Autorka za bardzo skupiła się na opisie archeologicznym, a zapomniała, że ma być to kryminał ;)

      Usuń
  9. Nie słyszałam o książce, ale widzę, że niczego nie straciłam. Raczej nie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fabuła zapowiadała się ciekawie, szkoda, że książka okazała się niewypałem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hey dear! Loved your post and allready followed your blog, i want invite you to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz