Powódź - Paweł Fleszar

 Witajcie :) Wreszcie się do Was odzywam! Uporządkowałam sobie trochę spraw i już mogę poświęcić się pisaniu :) Dzisiaj przychodzę do Was z książką "Powódź" Pawła Fleszara. Jest to pierwszy e-book jaki miałam okazję czytać i powiem Wam szczerze, że powoli się do nich przekonuję :) 



Gatunek: Kryminał/sensacja/thriller 
Liczba stron: 212 

"Pewnej nocy czterdziestoletni Jakub wyskakuje z dziewiątego piętra wieżowca w Krakowie. Zostawia list pożegnalny ze zdjęciem pięknej dziewczyny. Być może jest to Zuza, o której Kuba napisał: „Zły człowiek zabrał Zuzę i odtąd moje życie straciło sens”.

Co tak naprawdę skłoniło mężczyznę do samobójstwa? Kim jest Zuza i co się z nią stało? Jaki związek z tym wszystkim mają budzące grozę filmy znalezione w smartfonie Jakuba? Odpowiedzi na te pytania próbuje znaleźć Kris, przyjaciel Kuby z dzieciństwa. Kris jest zawodowym żołnierzem, ale daleko mu do typowego bohatera, który samotnie stawia czoło złemu światu – kiepsko strzela, ma nadciśnienie i początki nadwagi. Tymczasem prywatne śledztwo, w którym pomaga mu dwójka nastolatków, prowadzi go do zaskakujących odkryć…"


Książka opowiada o dwóch przyjaciołach, którzy nie widzieli się od bardzo dawana. Nagle jeden z nich miał popełnić samobójstwo. Kris dowiedziawszy się o tym od razu rzuca wszystko i jedzie do Krakowa, gdzie mieszkał Kuba. Na miejscu coś mu nie pasuje, wydaje mi się, że tak na prawdę nie znał dobrze Kuby. Chcąc rozwiązać zagadkę samemu zadziera z nieodpowiednimi osobami, po czasie orientuje się, że to nie Kuba wyskoczył z okna, a wplątał się w coś o czym nawet nie powinien widzieć. 

Książka jest naprawdę bardzo fajna i zarazem lekka. Czyta się ją szybko, ma zabawne teksty, ale także poważne tematy. Fabuła zahacza o Dark Net oraz hakerstwo. Pokazuje, że internet wcale nie jest tak piękny jak nam się wydaje, a niewłaściwi ludzie o zachowaniach gangsterskich istnieją nadal, tylko bardzo dobrze się maskują. Na pewno wielkim plusem jest sam styl książki - każdy dzień zaczyna się kartką z kalendarza oraz wycinkami z prasy, gdzie polecam je czytać, ponieważ wprowadzają nas w wydarzenia, które dzieją się przez kolejne rozdziały. Nie spotkałam się jeszcze z taką książką, a to jest na wielki plus! Jest na pewno godna polecenia :) 

Przykładowe cytaty z książki:
"Czasem trzeba znaleźć swoją wojnę i walczyć w niej nawet, jeśli wydaje ci się, że kompletnie się do tego nie nadajesz."

"Wbrew idealistycznym twierdzeniom, ludzie na ogół nie zmieniają się na lepsze, lecz rzadko zmieniają się również na gorsze. Choć robią dobre i złe rzeczy pod wpływem emocji, impulsu chwili, okoliczności."


Inne książki na blogu: 
Mądre bajki - Greg
Nie mów nikomu - Harlan Coben
Zbyt Blisko - Natalie Daniels


Komentarze

  1. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie preferuję książki w wersji papierowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam, ale powoli przekonuję się do e-booków :)

      Usuń
  3. Skojarzyło mi się to z "grą" internetową, w którą ostatnio grają nastolatki. Dostają różne polecenia, a jedno z nich to właśnie zabicie się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Faktycznie jest to bardzo podobne. Pamiętam tą "grę".

      Usuń
  4. Czytałam już na blogach sporo pozytywnych opinii o tej ksiażce. Chętnie bym ją przeczytała ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach, czytałam już kilka pozytywnych opinii o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale chętnie przeczytam :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. dość króciutka, chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :) Mimo, że jest krótka to pełna akcji :)

      Usuń
  8. Ja ciągle stawiam na klasyczne, papierowe wersje, ale może kiedyś się przekonam do e-booków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam pełno książek papierowych i uważam, że mają swój urok, ale powoli przekonują mnie e-booki :)

      Usuń
  9. Ja nienawidzę czytać ebooków, jestem tradycjonalistką kochającą te papierowe :)

    normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie lekkie książki z tego gatunku ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno będę pamiętała o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o tej książce, ale chętnie przeczytam :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam i bardzo mi się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam i miło wspominam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz