Nie mów nikomu - Harlan Coben

Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z opinią książki "Nie mów nikomu" Harlana Cobena. Książkę przeczytałam już w sierpniu, lecz zawsze musiałam nadrobić jakieś inne posty, tak więc zawsze wyszło coś ;) 



Gatunek: Kryminał/Sensacja/Thiller
Liczba stron: 384

"David Beck od ośmiu lat codziennie na nowo przeżywa koszmar, który zdarzył się pewnej sierpniowej nocy. Wtedy po raz ostatni widział swoją żonę Elizabeth… żywą. Jego pozostawiono na pewną śmierć, ją porwano i zamordowano. Nie potrafi się pozbierać. Nie może o niej zapomnieć. I nagle otrzymuje tajemniczą wiadomość, której się rozpaczliwie chwyta. Choć ciało Elizabeth zostało zidentyfikowane, David zaczyna wierzyć, że jego ukochana żyje. Ignorując ostrzeżenia i zmagając się z FBI, które podejrzewa go o zabicie żony, niezłomnie dąży do odkrycia prawdy."


Książka opowiada o lekarzu, który pewnego dnia został pozbawiony żony w skutek porwania. Próbuje prowadzić normalne życie, mimo że mija 8 lat od rzekomej śmierci jego małżonki, on jednak czuje, że ona gdzieś tam jest. I wcale się nie myli. Pewnego dnia dostaje maila, o bardzo dziwnej treści, ten dzień wywrócił całe jego życie do góry nogami. Jego marzenie stało się realne - jego żona żyje. Podczas gdy próbuje ją znaleźć wplątuje się w mega kłopoty z prawem, jest ścigany przez policję, ale także przez niebezpieczny gang, który chce się go pozbyć. Z pomocą przychodzi mu gangster, którego on sam wcześniej uratował. 
Książka jest naprawdę bardzo fajna! Lekka, szybko się czyta, akcja już od samego początku i dzieje się przez całą książkę, nie zwalnia tempa co jest na plus. Jest to moja pierwsza książka Cobena, ale wiem, że nie ostatnia. Styl pisarza jest naprawdę bardzo fajny. Szczerze nie spodziewałam się takiego zakończenia. Kilka sytuacji dało się przewidzieć, lecz kilka wprawiło mnie w zaskoczenie.

Jak działają znajomości i co może osiągnąć wpływowy człowiek? Czy można cały czas mieć nadzieję na to, że miłość naszego życia wróci, mimo, że oficjalnie nie żyje od 8 lat. Ta książka zawiera to wszystko.


Przykładowe cytaty z książki:

"Miłość jest jak światła gwiazd - nie umiera nigdy"

"Jeśli ktoś Cię krzywdzi, zapominasz i miłosierdziu i litości. Eliminujesz wroga. Oczyszczasz teren."

"Śmierć jest wspaniałym nauczycielem. Niestety zbyt surowym."

"Żal bywa potwornie samolubny."

"Lepiej kochać, a potem płakać. Następna bzdura. Wierzcie mi, wcale nie lepiej. Nie pokazujcie mi raju, żeby potem go spalić."

"Wspomnienia wywołują ból. Najdotkliwszy zaś sprawiają najlepsze z nich."

"Możesz ufać naturze, ale nie człowiekowi."


Inne opinie książek:

Komentarze

  1. Bardzo lubię książki tego autora, więc muszę ją koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce i brzmi ciekawie ;) Jednak "Miłość jest jak światła gwiazd - nie umiera nigdy" mi nie pasuje, bo światło gwiazd potrafi zniknąć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz pytanie z rodem lekcji języka polskiego. Co autor miał na myśli :D

      Usuń
  3. Słyszałam o fenomenie Cobena, jednak sama nic jeszcze nie czytałam tego autora. Jakoś mi z nim nie po drodze :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki tego autora, ale zaznaczam, nie wszystkie:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero jestem przed poznaniem całej twórczości ;)

      Usuń
  5. Nie spotkałam się jeszcze z tą książką :D Nie jestem do końca przekonana czy mogłaby mi się spodobać, ale może dam jej szansę :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tą książkę! Klasyka gatunku i pozycja obowiązkowa dla każdego lubującego się w bardziej mrocznych klimatach :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz