Ramen z wołowiną i szpinakiem

Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z przepisem na ramen :) ja gdy pierwszy raz miałam z nim do czynienia to pomyślałam sobie "Co? Rosół z jajem???", no ale spróbowałam i przepadłam. Ten będzie nieco inny, ponieważ jest na bulionie wołowym.
Wiem, że jajko powinno być półtwarde, lecz się zagapiłam i jajka gotowały się troszkę dłużej :D 

Bulion zazwyczaj robię wcześniej i zwyczajnie go mrożę :)


Składniki:
- Antrykot 400 g
- Olej sezamowy 2 łyżeczki
- Makaron ramen 4 porcje
- Bulion wołowy 2 litry
- Szpinak 4 garście
- Sos sojowy 4 łyżki
- Ocet ryżowy 2 łyżki
- Pieczarki brązowe 10 szt.
- Marchew 2 szt
- Szczypiorek
- Jajko wg uznania
- Chili (przyprawa)

Przygotowanie: 
1. Mięso pokrój, przesmaż. Ugotuj makaron. Podgrzej bulion, dodaj sos sojowy, ocet ryżowy i kilka kropel oleju sezamowego. Na reszcie oleju usmażyć pokrojone pieczarki. Posiekaj szczypior, marchewki pokrój w słupki. Jajka ugotuj na półtwardo.

2. Bulion wlej do misek lub talerzy, włóż porcję mięsa, makaronu, pieczarek, marchewek. Dodaj jajko, posyp szczypiorkiem i chilli.

Smacznego! 

Na bulion (4 litry) używam: 1 kg ogona wołowego, 2 cebule, 4,5 litra wody. Ogon piekę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 30 minut. Zagotowuję wodę, dodaję cebule pokrojone na ćwiartki, dodaję mięso i sos z pieczenia. Gotuję około 6 godzin na wolnym ogniu :) 

Inne przepisy na moim blogu:

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy przepis, na pewno bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam tego dania ,ale w tym wydaniu podoba mi się najbardziej :) przepis zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ramen ale sama go jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie jadłam takiej zupy :) Ogólnie w swoim życiu nie próbowałam nawet wołowiny :D Jestem wierna wieprzowinie i kurczakowi :D Ale mogłabym zrobić wyjątek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Me encantó el post, gracias por compartirlo. Besos. Te sigo para no perderme nada.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dawna chcę zjeść Ramen

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy jeszcze nie jadłam ramenu :D muszę w końcu wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy jeszcze nie jadłam ramenu :) wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O dziwo nigdy go jeszcze nie jadłam, muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ramen ma bardzo specyficzny smak i jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić go w domu tak by mi smakował więc zazwyczaj jadam ramen w knajpie 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda ;) Raczej nie da się go zrobić "idealnie" :)

      Usuń
  11. Super przepis! Efekt końcowy wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz