Cmentarz Tajemnic - David Hewson

 Witajcie :) Dzisiaj kolejny post z książką :) Tym razem przychodzę do Was z kryminałem, który dostałam w pudełku ChillBox. Co sądzę o tej książce? 


Gatunek: kryminał, sensacja, thriller
Liczba stron: 500 

"Na starodawnym cmentarzu na wyspie San Michele ekshumowano ciało młodej dziewczyny i wyrwano jej z rąk jakiś przedmiot. Tak rozpoczyna się niezwykła historia.
Młody naukowiec Daniel Forster znalazł pracę na lato – przyjeżdża do Wenecji, aby skatalogować bibliotekę kolekcjonera sztuki. Gdy pracodawca wysyła go, by od pewnego drobnego złodziejaszka kupił kradzione skrzypce, rozpoczyna się seria oszustw, intryg i morderstw. Daniel zostaje wciągnięty w orbitę wydarzeń związanych z policyjnym dochodzeniem, w którym przeplatają się wątki pięknej kobiety, tajemniczego weneckiego pałacu i zaginionego arcydzieła koncertowego z 1733 roku.
Dwie rozdzielone wiekami, lecz przeplatające się historie o namiętności, zdradzie i niebezpieczeństwie przenoszą czytelnika między światem gęstej od intryg Wenecji ery Vivaldiego a brutalną rzeczywistością współczesnych detektywów. Od muzycznego geniuszu po morderczą chciwość – David Hewson nieubłaganie zwiększa napięcie, zmierzając do finałowej, oszałamiającej niespodzianki."


Książka opowiada o świecie bogaczy, gdzie liczą się pieniądze i wpływy. Liczą się one tak bardzo, że są śmiałkowie, którzy są gotów obrobić trupa z jego grobowego majątku. Książka jest podzielona na dwie części - teraźniejszą oraz przeszłą.

Czytając opis na tylnej okładce można spodziewać się super kryminału toczącego się w Wenecji. Ale tak nie było. Książkę strasznie długo męczyłam (albo ona mnie), potrafiłam przy niej zasypiać! A to już jest dla książki minus.

Akcja zaczyna się od wyjęcia skrzypiec z trumny młodej dziewczyny. Myślałam sobie, że to super wstęp do ciekawego kryminału i czekałam, czekałam, czekałam. Dowiedziałam się o zakątkach Wenecji, o życiu bohaterów i o tym jak to jest obracać się w świecie ludzi, którzy mają wpływy. Niestety kryminału w tym zabrakło. Dopiero po 300 stronie coś tam kryminalnego zaczęło się tlić, ale na tym zgasło.
Na plus zasługuje fakt połączenia przeszłości z teraźniejszością, ponieważ ten wątek fajnie się zgrał. Reszta niestety nie przypominała kryminału. 

5/10

Przykładowe cytaty z książki:

"Życie jest wszystkim. Nic innego nie ma znaczenia."

"W dorastaniu każdego człowieka jest taka chwila, gdy zaczyna pojmować, że dorosłość nie równa się mądrości."

"To, czego najbardziej musimy się bać, nie leży wcale w otaczającym nas świecie, a w głębi naszych serc." 


Inne książki na blogu: 
Dotyk Crossa - Sylvia Day
Nieperfekcyjna Mama - Anna Dydzik
Ciało - Audrey Carlan

Komentarze

  1. Ja raczej nie czytam tak mocnych książek :) Za słaba jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka raczej nie jest dla mnie, ale na pewno znajdzie swoich czytelników :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię jak książka się nie rozkręca....

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bym to czytnęłą:D moje klimaty totalnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię kryminały, więc mogłaby mi się spodobać;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym przeczytała :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tonę w parentingowych poradnikach :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej się nie skuszę, skoro kryminał nie przypomina kryminału :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Fantastyczna recenzja. Nie znam tej książki ale raczej nie będę po nią sięgać.
    Mam całą listę tytułów do nadrobienia, nie skuszę się na tytuły które mnie nie interesują :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Z jednej strony mnie ciekawi, a z drugiej bym pominęła. Sama nie wiem :D
    Pozdrawiam Kolorowo i zapraszam do konkursu u mnie na stronie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam ;p Też tak często mam i zazwyczaj decyduje się przeczytać :D

      Usuń

Prześlij komentarz