To - Stephen King

Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z opinią książki, którą ostatnio przeczytałam. Powiem szczerze, że czytałam ją baaardzo długo, aż 2 miesiące, ale przyznam też, że miałam kilka dłuższych przerw. Dlaczego? Zaraz się dowiecie :) 



Gatunek: Horror
Liczba stron: 1104 

"Najbardziej przerażająca powieść króla grozy.
Doceniona przez miliony czytelników na całym świecie.
Ciebie też porwie.
Dla dzieci miasteczko Derry jest całym światem. Dla dorosłych, którzy zawsze wiedzą wszystko najlepiej, to po prostu rodzinne miasto – swojskie, porządne, idealne do życia. Ale to dzieci widzą – i czują – co tak strrrasznie różni Derry od innych miejsc. W kanałach miasteczka zalęgło się TO. Bliżej nieokreślone, przybiera najróżniejsze postacie – klauna, ogromnego ptaszyska, głosu w rurach. Poluje na dzieci. Tylko dzieci potrafią dostrzec TO. I to one stają do walki z potworem.
Mijają lata, dzieci opuszczają rodzinne miasto. Zgroza i potworności trwają głęboko pogrzebane i przykryte całunem zapomnienia… Dopóki już jako dorośli nie zostaną wezwani, by raz jeszcze stanąć do walki z TO, które miota się w zakamarkach ich pamięci, zamieniając dawne koszmary w przerażającą rzeczywistość."


Książka "To" Stephen King. Opasłe tomisko liczące 1100 stron, inne przy niej wydają się takie malutkie  Męczyłam się z nią dwa miesiące. Na początku dlatego, że pierwsze obejrzałam dwie części filmu i nie zgadzało mi się to z tym co czytałam w książce, a później dlatego, że opisy były rozlazłe, przeskakiwanie w czasie i między bohaterami wybijało to z rytmu, przez co często ją odkładałam. Jednak ja mam to do siebie, że nigdy nie odrzucam książki, czytam zawsze do końca. Mimo tego, że oglądałam film to książka przekazała o wiele, wiele więcej. Ciekawe sytuacje, które w filmie były pominięte, oraz całkiem inaczej przedstawione zakończenie.  Miło ją wspominam 8/10

Przykładowe cytaty z książki:

" Dom to takie miejsce,które gdy tam przyjedziesz, zawsze cię przyjmie."

"Może, pomyślał, nie ma czegoś takiego jak dobrzy i źli przyjaciele. Może są po prostu tylko przyjaciele, ludzie, którzy będą przy tobie, kiedy ci coś dolega, i pomogą ci, byś nie czuł się zbyt samotny. Może to ludzie, dla których warto przeżywać strach, mieć nadzieję... i żyć. Być może są to ludzie, za których warto umrzeć, kiedy trzeba. Nie ma dobrych przyjaciół. Nie ma złych przyjaciół. Są jedynie ludzie, których pragniesz i z którymi chciałbyś być - ludzie, którzy mają swoje miejsca w twoim sercu."

"Dzieckiem nie przestawało się być być w jednej chwili przy wtórze huku, jak gdyby pękł balon. Dzieciństwo wyciekało z ciebie jak powietrze z dziurawej opony."

"Jestem całym sercem z nimi wszystkimi i wydaje mi się, że nawet jeśli zapomnimy o sobie nawzajem, wspomnienia pozostaną na zawsze w naszych snach."

"I choć wydaje ci się, że było źle i jest źle, nie oszukuj się - może być jeszcze gorzej."

"Najlepiej umiemy okłamywać samych siebie."

"Czasami trzeba coś zrobić, nawet pomimo wiążącego się z tym ryzyka."


Inne książki, które przeczytałam:

Komentarze

  1. Książkę chętnie bym przeczytała, więc zapisałam sobie tytuł :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce i chyba nawet mam ją w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam chyba lepszego autora! Moj szwagier ma cała serie a ja chętnie się pożyczam 😅😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę serii <3 Też bym z chęcią pożyczała :D

      Usuń
  4. A ja nie czytałam jeszcze żadnych książek tego autora, ale z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam autora ale raczej nie sięgam po tego typu książki. Groza nie na moje słabe nerwy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o czym piszesz ;) Też czasami jestem przerażona tym co czytam :D Potem boję się zasnąć.

      Usuń

Prześlij komentarz