Lasagne z cukinii

Witajcie :) Jak u Was? 
Pogoda jest świetna i aż złość mnie bierze, że nie mogę z niej skorzystać :/ Już duszę się w domu, a gdzie tu kolejne miesiące. Robię wszystko co jest możliwe, a grafik mam bardzo napięty, mimo tego brakuje mi ludzkiego wyjścia na spacer. Zresztą nie tylko mnie ;) Mój syn już wariuje w domu z braku ruchu. Wiadomo, że w małym mieszkaniu nie wyszaleje się tak jak na dworze. Ważne, że rozumie dużo jak na swój wiek i wie, że nie może wyjść. 

Dzisiaj przychodzę do Was z przepisem, ponieważ dawno nie było czegoś takiego na moim blogu. A głównym bohaterem dzisiejszego wpisu jest lazania z cukinii. Lekka, ale bardzo syta. Jest bezmięsna, więc trafię w większe grono publiczności :) 



Składniki:
- Pieczarki 500 g
- Szpinak 500 g
- Cebula
- Czosnek 2 ząbki
- Cukinia średniej wielkości 3 szt.
- Feta grecka 200 g
- Ser tarty 100 g
- Słonecznik 2 łyżki
- Pieprz
- Gałka muszkatołowa

Przygotowanie: 

1. Pieczarki pokrój na plasterki. Jeśli szpinak jest świeży to umyć i osuszyć. Cebule i czosnek posiekaj. Cukinie umyj, odkrój końcówki. Pokrój wzdłuż na plastry, posmaruj olejem i usmaż.

2. Cebulę i czosnek zeszklij, dodaj pieczarki, smaż 3 minuty, dodaj szpinak, po dwóch minutach odstaw i zostaw do przestygnięcia. Dodaj pokruszoną fetę i 3 łyżki sera tartego. Przypraw.

3. W naczyniu układaj warstwami cukinię i farsz, ostatnią warstwą powinna być cukinia. Posyp serem i pestkami słonecznika. Piecz 25 minut w temperaturze 180 stopni.


Smacznego! 


Inne przepisy na tym blogu:
Krem z soczewicy i pomidorów


Komentarze

  1. Uwielbiam cukinie więc mysle, ze posmakowałoby mi

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam każdy składnik tego dania, na pewno skorzystam z przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zobaczyłam zdjęcie i myślę "o! to będzie coś pysznego!" ale zaraz dostrzegłam cukinię w składzie i tu mój entuzjazm znacznie opadł :P nie przepadam za cukinią :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia ma specyficzny smak, więc się nie dziwię :D

      Usuń
  4. Fajny przepis! Same moje ulubione składniki :) Pysznie wygląda :)
    pozdtawiam
    https://gabrielakita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz