"Najpiękniejsze święta" - Bożonarodzeniowe opowiadanie z kolędami

Hej kochani! Jako, że mamy już 6 grudnia to chciałabym Wam przedstawić świetną książeczkę dla dzieci. Jest to opowieść świąteczna, dzięki której dziecko pozna co to magia świąt i co się z świętami wiąże. Oprócz tego na koniec książeczki jest zbiór 13 kolęd. 


Opowieść ta ma piękną grafikę oraz skłania dziecko do czytania ze zrozumieniem poprzez zadawanie pytań w trakcie historii. 


Jest to książka, którą polecam dla każdego dziecka w czasie adwentu :) Być może prezent na następny rok z okazji mikołajek jak znalazł :) 



Pamiętajmy, że czytanie jest bardzo ważne. Niestety, ale wg badań zaledwie kilka procent osób czyta książki. A jak kształtuje się rozwój dziecka poprzez czytanie książek?


KOMUNIKACJA
Dziecko, które ma czytane książki potrafi lepiej wyrazić swoje uczucia, jest pewniejsze siebie oraz ma poszerzoną wyobraźnię. Oprócz tego poszerza zakres słów, a gdy dziecko potrafi już samo czytać łatwiej mu będzie nauczyć się ortografii oraz interpunkcji. 

KONCENTRACJA
Podczas czytania mały człowiek potrafi się skupić na jednej rzeczy. Każde dziecko ma taki okres rozwoju, że odbiera bodźce z każdej strony, przez co wydaje nam się, że jest nadpobudliwe lub nieusłuchane. Książki pozwalają się wyciszyć. 

EMOCJE
Zastanawialiście się czasami dlaczego dziecko nie chce o czymś powiedzieć? Widzicie, że coś go dusi, ale nie wiecie co. Być może dziecko ma problem z wyrażaniem emocji - najczęściej dziecko samo nie wie, co się z nim dzieje i dlaczego tak się czuje, a my rodzice rozkładamy ręce. Czytając różne opowiadania mamy pretekst by porozmawiać o emocjach jakie dziecko czuło podczas lektury, dzięki czemu łatwiej będzie mu w przyszłości. 


Mam nadzieję, że chociaż troszkę wyjaśniłam, że to co dla mnie jest olbrzymią przyjemnością ma też wiele pozytywnych skutków (także wśród nas dorosłych). 



Komentarze

  1. Kocham kolędy <3 A taka książeczka to super sprawa :) Jak byłam mała mama co raz kupowała mi takie :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ilustracje, trochę w stylu książeczek dla dzieci z wczesnych lat dziewięćdziesiątych. Czytanie dziecku ma też pozytywny wpływ na budowanie wzajemnej relacji - jest to forma wspólnego spędzania czasu oparta na komunikacji i uważności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś wspaniałego dla Dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. MUST have dla każdego dziecka. Pamiętam jak byłam mała, to mama też mi często kupowała ksiażeczki ilustrowane z kolędami, dzięki temu wszystkie znam na pamięć ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne takie świąteczne opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka książeczka to świetna sprawa dla dzieci :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybym miała w rodzinie jakiegoś brzdąca to z przyjemnością, bym mu kupiła tą książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wydana książka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka wydana przepięknie. Na pewno każdy maluch będzie zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna książka dla najmłodszych. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  11. jak byłam mała uwielbiałam takie książeczki !
    Teraz niestety coraz mniej osób chce czytać dzieciom ,najlepiej dać tablet/telefon i tyle

    http://alexxiape.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też takie uwielbiałam :) Niestety tak jest, a najczęściej robią tak osoby, które mówią "A za moich czasów.." :)

      Usuń

Prześlij komentarz