Czekoladowy sernik

Hej! :)
Dzisiaj będzie słodko, ale oczywiście nie do przesady :) Zapraszam Was na post, w którym podzielę się z Wami przepisem na czekoladowy sernik, prosty w wykonaniu, a bardzo efektowny :) 


Składniki:
SPÓD HERBATNIKOWY:
- Herbatniki maślane 130 g
- Masło rozpuszczone 60 g

MASA SEROWA:
- Ser twarogowy z wiaderka 500 g
- Czekolada gorzka 90 g
- Śmietanka 36% 1/2 szklanki
- Cukier puder 4 łyżki
- Likier czekoladowy 1/3 szklanki
- Żelatyna 4 łyżeczki
- Wrzątek 1/3 szklanki

GALARETKA:
- Galaretka o smaku wiśniowym 3/4 opakowania
- Wiśnie drylowane w syropie 1 słoik


Przygotowanie:
1. SPÓD HERBATNIKOWY:
Masło rozpuść i ostudź. Herbatniki drobno zmiel, wymieszaj z wystudzonym masłem tak aby konsystencją przypominało mokry piasek. Tortownicę wyłóż folią spożywczą, wysyp masę ciasteczkową, ugnieć i wstaw do lodówki na 30 minut. 

2. MASA:
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej. Żelatynę rozpuść we wrzątku. Śmietanę ubij na sztywno, dodaj cukier, a następnie po łyżce twarogu. Dodaj likier, przestudzoną czekoladę oraz chłodną żelatynę, wymieszaj dokładnie, a potem wylej na zastygnięty ciasteczkowy spód. Wyrównaj powierzchnię.

3. GALARETKA:
Wiśnie osącz z zalewy. 1 szklankę soku zagotuj, rozpuść w niej galaretkę i zostaw do stężenia. Wiśnie ułóż na masie serowej i zalej tężejącą galaretką. Zostaw najlepiej na noc w lodówce.



I to by było na tyle :) Mam nadzieję, że przepis Wam się spodoba :) Oczywiście, jeśli nie chcecie to nie trzeba wlewać likieru :) 

Komentarze

  1. Ahhh, jak Ja uwielbiam serniczki! <3 Z pewnością, niebawem skorzystam z przepisu; na razie muszę odpocząć po brownie z czerwonej fasoli - spożyłam aż nadto słodkości :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie! Idealne dla mnie, ponieważ jeszcze nie mam piekarnika. :)

    https://www.podrozemaleimniejsze.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Narobiłaś mi smaka. Wygląda bardzo smacznie. Pozdrawiam.
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze smaka mi narobiłaś, zjadłabym, a o tej porze już nie wypada :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sernik :) Przepis dość łatwy, z chęcią wypróbuję :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniamm pyszności! Wpraszam się na ciacho i kawkę :))

    OdpowiedzUsuń
  8. O nie! Narobiłaś mi ochoty na sernika ☺ jutro lecę na zakupy!!

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie sernik na zimno pojawia się jedynie latem w wersji truskawowej lub malinowej i z nasionkami chia. Czekoladowego jeszcze nie widziałam :)
    nicolestraveljournal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z nasionami chia jeszcze nie jadłam :) wypróbuję na pewno :)

      Usuń

Prześlij komentarz