Chata nad jeziorem - Roma J. Fiszer

 Witajcie! Nie było mnie tu już od grudnia, ale mam nadzieję, że uda mi się do Was wrócić i wstawiać posty regularnie. Życie jednak faktycznie potrafi zaskoczyć i spowodować, że wszystko obraca się o 180 stopni. Na pewno pojawią się zmiany na blogu. Przez te kilka miesięcy miałam dużo czasu, by wszystko przemyśleć. Jednak zmiany te będą następowały stopniowo. Na pewno przez kilka pierwszych tygodni będę nadrabiać posty z książkami, które przeczytałam przez ten czas. Dużo tego nie będzie, ale trochę się nazbierało. 

Tak więc zaczynamy dzisiejszy post w te gorące dni. Dzisiaj przedstawiam Wam książkę Romy J. Fiszer pt. "Chata nad jeziorem", która była załączona do gazety. 


Gatunek: literatura obyczajowa, romans
Liczba stron: 384 

"Nawet najpoważniejszy kryzys uczuciowy nie może trwać wiecznie.
Vanessa jest trzydziestoletnią malarką, w jej życiu uczuciowym następuje niespodziewany kryzys. Rezygnuje ze związku i ślubu z mężczyzną, z którym była od czasów szkoły średniej. Pokłócona z rodzicami, załamana, zamyka się na trzy miesiące w swojej pustelni, małym gdyńskim mieszkanku. Gdy wreszcie decyduje się dać znać o sobie, na randkowym czacie poznaje Emilię z Krakowa oraz rzeźbiarza o nicku Samotny Gbur, gdzieś z Kaszub. Zanim zauroczy się nim, już jako Pawłem, upłynie trochę czasu, a zdarzenia i nastroje zmieniać się będą sinusoidalnie: od złych, poprzez dobre, do tragicznych, a potem…
W chacie nad jeziorem leczą się serca, kiełkuje miłość, talenty sięgają wyżyn, a skłóceni poznają, że nie mogą bez siebie żyć. Wszystko w scenerii przepięknej kaszubskiej krainy lasów i jezior.
„Chata nad jeziorem” opowiada pełną niespodziewanych zwrotów historię, z której wynika, że szczera przyjaźń jest najlepszą drogą ku miłości."


Książka opowiada o trzydziestoletniej malarce, która przed ślubem porzuca swojego chłopaka i na 3 miesiące zaszywa się w swoim mieszkaniu. Po tym czasie rejestruje się na czat dla artystycznych dusz, gdzie poznaje Emilię i Samotnego Gbura. Vanessa postanawia skorzystać z zaproszenia od Gbura na Kaszuby, by posprzedawać swoje obrazy, tam chłopak pod przebraniem poznaje Vanessę, by później zaprosić ją na kolejną sprzedaż, gdzie on już będzie oficjalnie. Okazuje się, że się znają jeszcze z czasów liceum. Przypadkowe spotkanie szybko przeradza się w romans. W trakcie tej sielanki zdarza się katastrofa z pociągiem, w którym Vanessa ucierpiała tracąc pamięć. Jednak wszystko kończy się dobrze i szczęśliwie.

Długo zastanawiałam się nad oceną 6 lub 7. Wybrałam jednak 7, ponieważ bardzo podobało mi się wplatanie troszkę historii Krakowa i Kaszub do opowieści ;) Lubię legendy oraz tego typu ciekawostki, więc czytało mi się przyjemnie. Co do fabuły no to na końcu było słodko - powiedziałabym, że aż za słodko ;p nie wyobrażam sobie takiego rozwiązania w życiu codziennym :) Książka jest bardzo lekka, do poczytania w jeden, bądź dwa wieczory. Nie jest wymagająca i jest bardzo przewidywalna.

7/10


Inne książki na blogu:

Jestem żoną terrorysty - Laila Shukri

Ciało - Audrey Carlan

Gra Anioła - Carlos Ruiz Zafon


Komentarze

  1. Czyli widzę, że nie tylko ja wróciłam po długiej przerwie do blogosfery. Świetna recenzja!

    youtubeblog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wątek o Krakowie na pewno by mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I haven't read it yet. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  4. great post!Like your blog, thank you for sharing.
    Shop real hair men hairpieces on newtoupee.com
    These contents have greatly helped me.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz