Risotto ze szparagami

 Witajcie :) Dzisiaj przychodzę do Was z letnim przepisem na obiad lub kolację :) Przedstawię Wam połączenie, które daje prawdziwą ucztę dla podniebienia :)


Składniki:
- Ryż biały długoziarnisty 250g
- Cebula
- Szparagi zielone 1 pęczek
- Truskawki 300 g
- Ser parmezan tarty 50 g
- Bulion warzywny w kostce około 1 litra
- Oliwa
- Masło
- Czosnek 2 ząbki
- Zioła prowansalskie
- Sól
- Pieprz

Przygotowanie: 
1. W garnku rozgrzewamy oliwę i smażymy przeciśnięty przez praskę czosnek. Wsypujemy ryż, cały czas mieszając, aż jego ziarenka staną się szkliste (ok. 5 minut). Dodajemy obraną i pokrojoną w kostkę cebulę, mieszamy i smażymy około 3 minut. Zalewamy bulionem (4 szklanki). Dodajemy pokrojone na kawałki zielone szparagi (bez twardych końcówek). Doprawiamy ziołami, solą i pieprzem. Mieszamy i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając przez około 30 minut, aż ryż będzie miękki i wchłonie bulion. Na koniec dodajemy pokrojone na pół truskawki, trochę masła i parmezan. Wymieszać. 

Smacznego! :) 


Inne przepisy na blogu:
Leczo z parówkami
Roladki ze szparagami
Karkówka na sałatce

Komentarze

  1. Prezentuje się bardzo smakowicie :) Zrobię jak będą nasze truskawki z ogródka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo <3 Własne truskawki najlepsze <3

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smacznie! Jeszcze w tym sezonie nie jadłam szparagów, a bardzo lubię więc muszę jak najszybciej kupić i skorzystać z Twojego przepisu :) Mniammm! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szparagi i ciesze się, że zaczal się na nie sezon. Ale jakoś nie pasują mi tu truskawki :P myślę że wypróbuję ten przepis ale pominę truskawki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że truskawki się do tego nie nadają, ale o dziwo pasują ;p

      Usuń
  4. Muszę przyznać, że Twoje risotto wygląda bardzo apetycznie :D
    Chętnie bym spróbowała :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie! A truskawki mnie bardzo intrygują w tym daniu ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, brzmi świetnie. Zapisuję sobie przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne danie, sezon na szparagi jest krótki, trzeba go wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smacznie, z chęcią bym zjadła coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak sobie czytam ten przepis a co miałem dzisiaj na obiad?
    ... risotto! Było dobre jak ten przepis. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak na razie nie smakowały mi szparagi, ale może w takiej wersji wypadły by lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda apetycznie. Ja jeszcze nigdy nie jadłam szparagów :o

    OdpowiedzUsuń
  12. Risotto robiłem kilka razy, jadłem wiele razy, czytałem o nim jeszcze więcej... ale o takiej wersji ze szparagami nie słyszałem nigdy! :D Chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ze szparagami risotto jeszcze nie jadłam, ale nic straconego!

    OdpowiedzUsuń
  14. rich and tasty , it made me felt like eating a bite. haha
    thanks for the recipe
    Regards
    cheap lace front wigs

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za kulinarną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chociaż nie jestem fanką połączeń warzyw i owoców w jednym daniu to przyznam, że to rissoto wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o dziwo mimo takiego połączenie super smakuje! :)

      Usuń

Prześlij komentarz